Dobrý den, mám modifikovanou klimu sinclair ash 24 biv 6,5kw, sweb B26 fh 30 desek. Topím do radiátorů teplota topné voda cca 40 stupňů, vratné vody 33stupnů.Teplota chladiva do výměníku cca 46 stupňů .Někdy se to ale zblázní a teplota chladiva vyleze přes 60 stupňů ale teplota topné vody třeba jen o 1-2stupne. Co řídí výstupní teplotu chladiva? Potřeboval bych držet teplotu chladiva kolem 45- 50 stupňů kdy si m myslím že to topí nejlépe. Jak se toho dá dosáhnout, aby to takto nelítalo? Děkuji
Pokud jede Sinclair delší dobu na min. výkon, regulace si sama přidá na několik minut větší výkon - zřejmě preventivně, pro vratku oleje. Pak se vrátí zpět na nastavenou teplotu. Teplota chladiva je sekundární věc a je ovlivněna výkonem, tlakem a otevřením EEV/množstvím chladiva, které jde přes výparník a kompresor.
To ano, jenže mě se nevrátí a dnes ráno jsem tam měl 70 stupňů ale radiátory vlažné. Když to restartuji tak jede normálně a teplota do výměníku je mezi 45-50 stupni, kdy to topí nejlépe
Namrzání výparníku je rovnoměrné? Množství chladiva v pořádku? Při jakém % kompresoru to dělá? Vysoká teplota a malý výkon/entalpie znamená, že jde málo chladiva, které je pak více zahříváno ztrátovým teplem kompresoru. Málo chladiva jde proto, že ho je opravdu málo, nebo není dosažena teplota přehřátí chladiva ve výparníku a EEV se přivře. To, že to topí nejlépe kolem 45-50st souvisí hlavně s množstvím chladiva, které jde přes swep. Mně se v minulosti u ASGE občas EEV "kousnul" v přivřeném stavu a chovalo se to stejně. Já jsem to řešil programově dočasným snížením výkonu, což většinou pomohlo. Jinak pomohl také až restart. Ale byla to starší verze ASGE.
Takže T2 máte jako prostorové čidlo teploty a T1 na vstupu chladiva do swep? Zkuste dát T2 na vodu a nastavit 40st. Nemám zkušenost s BI, ale starší ASGE s tímto měla problém. I po zvýšení časové konstanty to nefungovalo správně - zřejmě byla očekávaná rychlejší reakce na změnu teploty. Regulace je psaná pro vzduch/vzduch.
Zjistil jsem že mi vypadlo čidlo teploty na swepu. Zatím to jen zkouším a tak ho tam mám přidělané jen stahovací páskou abych s ním mohl hýbat, včera jsem si s tím hrál a asi ho omylem vytáhnul. T1 mám cca v pulce swepu T2 mám jako prostorové. Zkusím ho dát tedy na vodu a uvidím jak se to bude chovat. Děkuji za radu. Petr
Ještě bych doplnil info k čidlu T1. Vím, že uprostřed swepu to mnozí umisťují, ale podle specifikace čidlo hlídá, že došlo ke kondenzaci chladiva. Uprostřed swepu bude teplota vyšší, což bude zkreslovat teplotu kondenzace. Logicky by také měla být diference mezi teplotou T1 a T2. Pokud není, tak pokud bych psal regulaci, vyhodnotil bych to jako chybu a přivřel EEV, s cílem zvýšit kondenzační tlak... Což má za následek chování, které popisujete. Netvrdím, že to tak nutně musí být - já jsem vyzkoušel všechno a přesto EEV nefungoval správně. Je pravda, že když jsem umístění čidla řešil s technikem Sinclair, tak mi nedokázal odpovědět, kde vlastně má být. Já jsem čidlo měl na tenké trubce chladiva, na výstupu ze swepu, což bych také doporučil vyzkoušet.
Tak jsem včera měl chvilku, předělal jsem t2 na hlídání teploty vody. Je to výrazně lepší, až dokonalý, ale jen když jedu na malý výkon. Pokud přidám tak chladivo vyskočí klidně k 70 stupňům, ale voda se neohřívá, ba naopak. Podotýkám že to řídím původní elektronikou z vnitřní jednotky. Výkon řídím regulaci teploty a nastavením otáček ventilátoru. Měl jsem tu před 14 dny chladáře a doplňoval chladivo ale ne na váhu ale jen podle manometru a mám podezření jestli ho tam není moc, myslím že před tím to nedělalo. Chladivo R32.Bylo by to možné že je swep zaplavený chladivem a nepředá to teplotu do vody?
Měl jsem dojem, že se bavíme o ASGE se SCMI. Nevím, jak regulace vyhodnocuje údaje z teplotních čidel a ventilátoru. To je dost individuální záležitost. Může být např. problém se správným umístěním čidla na swepu, případně s ventilátorem - zkuste režim auto. Kontrola podle manometru je standardní věc. Předpokládám ovšem, že okruh byl nahřátý, TČ jelo na plný výkon. Hodně chladiva by se poznalo na vyšších tlacích při plném výkonu. Swep by byl zaplavený zkondenzovaným chladivem, takže by předával teplo jen v horní části. Zbytek swepu by měl teplotu zpátečky vody. Při použití radiátorů je vhodnější zkusit čidlo na zpátečku vody. U podlahovky to nefunguje, ale radiátory mají rychlejší odezvu a funguje to trochu jako "termostat". Pro ASGE bych doporučil SCMI. Regulace se dá přesně nastavit a umožňuje vlastní řízení.
No mám ash 24 biv, tam ten modul nejde.To si právě myslím že je swep zaplavený zkondenzovaným chladivem.Jaký by měl byt tlak při max.výkonu?Chladivo R32?
Jednotka 24biv nemá EEV, nástřik chladiva je proveden kapilárou a na teplotu výtlaku má vliv hlavně teplota otopné vody. Doporučuji osadit jednotku TEV jako by-pass kapiláry a průhledítkem na kapalinovou stranu. Tlak kondenzace by měl být dle teploty výstupní vody, při výstupu vody 35°C cca 24bar, teplota kondenzace v ideálním případě = teplota výstupní vody + 5°C (max.), stejné potíže vykazovaly jednotky typu ASH 24 AIM2 od Sinclairu, viz. starší příspěvky.
provedl jsem nějaké měření venkovní teplota 6,7 stupně, teplota chladiva na vstupu do swepu (35 st tlak 20,8 bar příkon 1700wú,(teplota chladiva40st tlak 23 bar topná voda 34 st) ( teplota chladiva 48 st tlak 24,5bar topná voda 38,1 příkon 1966w) (teplota chladiva 55st tlak 26 bar topná voda 39,6) (teplota chladiva 60 st tlak 26,2 bar topná voda 38 st ) /teplota chladiva 65 st tlak 27 bar přikon 2081w)Dokáže z toho prosím někdo něco vyčíst? Děkuji
Tak jsem na to asi přišel, chci po tom moc, topím asi 7 radiátorů a podlahovku. Stačilo dva radiátory přivřít a už to jede tak jak má. Když přidám výkon , leze i topná voda nahoru úměrně tomu jak stoupa teplota chladiva. Děkuji všem za rady