hoj, tak sem bohužel zjistil, po vyvakuování trubek a výměníku, že jednotka je bez chladiva, po otevření ventilů tam bylo ani ne půl baru :( otázka protože to chladivo někam muselo utéct nebo předchozí lhal, že ho stáhl do jednotky. Vyvakuoval jsem teda kompletní systém i s jednotkou do -1 bar, otázka jak dlouho se má vakuum udržet ? těch 30 minut jak se říká je v pohodě to se nehne ale od rána do večera vakuum stouplo z -1bar na -0,5bar. Je to normální po takové době nebo to někde přisává ? a poslední otázka jak s olejem kompresoru pokud se to takhle vyvakuuje komplet celé, musí se nějak doplnit ? díky za odpovědi
Prodejce to pustil celé ven, to je zřejmé. Pokud by to aspoň zavřel a odpojil, vyfouknul by pouze trubky. S chladivem vypustil i nějaký navázaný olej. Většina oleje je v kompresoru - to co je v chladivu je ten samý olej, ale v trubkách je ho relativně málo. Těžko říct, kolik ho z jednotky zmizelo při vypuštění chladiva. S tímto nemám zkušenost. Jaká je originální náplň oleje? Vakuum se drží hůř než přetlak. Dělám spíš kontrolu dusíkem a přetlakem. Pokud drží tlak, není tam únik. Po vakuování pak moc nečekám. Max. pár minut. Pokud by to netěsnilo, tlak půjde hned nahoru.
když sem to poprvé rozdělával tak to bylo normálně zavřené utažené i zakrytkované a předchozí majitel tvrdil, že chladivo stáhl do jednotky a pak zavřel, spíš se bojím jestli to nemohlo utéct co to půl roku stálo nezapojené celé sem to vyvakuoval včera odpoledne do -1bar a dneska ráno je na budíku cca -0,7bar nevím zda je to u vakuua normální, že se postupně vytrácí i při těsném systému nebo je někde nějaký únik. Bohužel dusíkovou lahev nemám abych si to natlakoval
To je docela stará jednotka - nenašel jsem podrobnosti k uvedenému kompresoru. Standardně bude kolem 200-400ml oleje. Pokud by byl někde únik chladiva, bude místo mastné od oleje - zkontrolovat trubky v celém okruhu jednotky. Nelze vyloučit netěsnost - jednotka je starší. Ale spíš bych se přikláněl k tomu, že prodejce kecá. Při plnění chladivem lze do něj pro klid přidat 50ml oleje. Pro R410 se používá POE olej. Nejjednodušší je ho přidat rovnou do láhve s chladivem, protože olej prodávají od cca 250ml, což je zbytečně moc. Olej je silně hydrofilní - stačí nechat hodinu otevřenou láhev s olejem a je znehodnocený - natáhne vlhkost. Proto píšu o přidání rovnou do chladiva - od toho, kdo poskytne R410.. Náplň je 2,8kg, to už bude hodně peněz. Doufám, že to nebudou vyhozené peníze. Kupovat starší jednotku je trochu loterie.
díky za rady! je to loterie ale zase mě stála pár tisícovek do šrotu ji můžu rozebrat vždycky. Ještě se zeptám, sice v sobě nějakej přetlak měla ale nevim či to byl zbytek chladiva nebo vzduchu, nemůže ten olej v ní už být znehodnocený ? a jak se případně dá z jednotky dostat ? vakuováním ?
Náplň oleje je neměnná. Vakuováním se vytáhne jen to, co půjde s chladivem. Pro výplach se používá přípravek Solstice a speciální přístroj - ale vyjde to dráž, než stála ta jednotka... A nejsem si jistý, jak funguje proplach přes kompresor - nikdy jsem to nezkoušel. Většinou se to používá právě když kompresor shoří a před instalací nového se celý okruh propláchne a vyčistí. Takže bych raději předpokládal, že se tam vlhkost nedostala. Pokud byly ventily zavřené, tak neměla kudy. Na tenkou trubku bych dal obousměrný filtrdehydrátor.
tak jsem příjemně překvapen, nechal sem to teď 14 dní po dobu dovolené vyvakuované a po připojení hodin to ukazuje stále stejné vakuum jako před dovolenou. Tak tam snad žádná netěsnost není :)